Czym są filmy promocyjne? Dlaczego warto z nich skorzystać? Gdzie je publikować dla uzyskania najlepszych rezultatów? Więcej na ten temat przeczytacie poniżej.
Filmy promocyjne – co to takiego?
Istnieje wiele rodzajów treści video, które można wykorzystać w skutecznym marketingu firmy. Do tej kategorii zaliczają się również filmy promocyjne. Tym mianem określa się zróżnicowane treści video, których celem jest promocja konkretnych produktów, usług lub bieżących wydarzeń związanych z działalnością marki. Mają one przyciągnąć przyszłych klientów, zbudować dobry wizerunek biznesu, a także przekonać do ewentualnych zakupów.
Długość i forma materiałów filmowych w tym przypadku zależą przede wszystkim od kanału publikacji oraz specyfiki danej grupy odbiorców – to do nich bowiem ma być dopasowany przekaz, odpowiadając na realne potrzeby i rozwiązując problemy.
Filmy promocyjne można realizować samodzielnie – to sposób na obniżenie kosztów i skuteczne budowanie własnego wizerunku jako eksperta. Jeśli jednak nie ma się w tym doświadczenia, bądź nie dysponuje się profesjonalnym sprzętem, niekiedy lepiej skorzystać z pomocy fachowców, jak choćby studio filmowe: CreativeStudio.com.pl.
Gdzie publikować filmy promocyjne?
A w jakich przestrzeniach warto umieszczać swoje filmy? Bardzo krótkie formy (nawet 30-sekundowe) świetnie sprawdzają się w social mediach. Potrafią przykuć uwagę i przyciągnąć nowych odbiorców na stronę marki. Oprócz tego chętnie umieszcza się je na własnych stronach internetowych, blogach i w partnerskich witrynach. Wciąż dobrym kanałem promocyjnym pozostaje reklama w telewizji.
Nieco dłuższe treści promocyjne umieszcza się na stronach internetowych, ale też wykorzystuje bardziej stacjonarnie, np. podczas spotkań biznesowych i prezentacji, szkoleń, a nawet targów branżowych, by jak najlepiej pokazać swoje osiągnięcia i ofertę.
Skuteczny film promocyjny – dlaczego warto go stosować?
Jakie powody przekonują wiele osób do zainwestowania w filmy promocyjne? Dobrze opisuje to popularna zasada, że obraz potrafi być wart więcej niż tysiąc słów. Solidnie przygotowana, profesjonalna reklama video zdecydowanie mocniej przyciąga uwagę i angażuje odbiorców, zwłaszcza w przypadku promocji w social mediach, gdzie oglądający mogą zareagować, wyrazić swoją opinię lub udostępnić oglądany filmik. Taki materiał pozostaje w pamięci na dłużej, a także pomaga pokazać dokładniej ofertę, wyjaśniając wiele szczegółów, których nie da się tak łatwo zawrzeć w standardowym opisie czy nawet na zdjęciu.
Praktyczne wskazówki – jak stworzyć dobry film promocyjny
Czym się kierować, by stworzyć skuteczny film promocyjny? Podstawą jest określenie celu takiego nagrania oraz dokładna analiza potrzeb wybranej grupy odbiorców. Warto pamiętać, by materiał był dopasowany formą i językiem do oglądających oraz do przestrzeni, w której ma zostać zaprezentowany. Inaczej nagrywa się video na Facebooka czy YouTube’a niż na stronę wizerunkową bądź do wykorzystania w ramach szkoleń firmowych. Dobre video ma przyciągać od pierwszych sekund – to one są najważniejsze, by zdobyć uwagę oglądającego. Na to składa się ciekawy scenariusz i storytelling, profesjonalna realizacja i gra aktorska (lub animacja) czy dobrana ścieżka dźwiękowa, a także właściwie zrealizowana postprodukcja.
Nowoczesny biznes i skuteczny marketing – promocyjne filmy w biznesie
Prowadzenie biznesu z domu jest możliwe i wielu osobom przynosi realne rezultaty. Warto jednak zadbać o właściwą promocję – jednym ze sposobów na nią jest wprowadzenie filmów promocyjnych, dzięki którym można nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami, zwiększyć zasięgi, a w efekcie sprzedawać więcej, ciesząc się zaufaniem odbiorców.