Artykuł promocyjny Opublikowany przez: Redakcja F. Redakcja 2023-07-20 13:02:22
W gronie polskich urlopowiczów, poszukujących okazji - price hunterów na pewno nie brakuje. Polacy wprawdzie coraz bardziej doceniają jakość, warunki oferty, skrupulatnie podchodzą do procesu wyboru oraz zakupu, ale cena, jak powszechnie wiadomo, bywa argumentem, z którym się nie dyskutuje. Ceny raczej się poszukuje, wyczekuje.
W branży travel, w której ceny bywają bardzo zmienne, takich okazji oczywiście nadarza się całkiem sporo. Sami touroperatorzy także zachęcają cenami do zakupu, a etykiety takie jak first minute, last minute są dość dobrze znane. Sami klienci bardzo chętnie także nimi operują, na przykład poszukując okazji w wyszukiwarce, czy na stronie touroperatora. Na przykład w zakładce Lato 2023.
Strategii łapania ofert wakacyjnych wyjazdów w super cenie, sprawdzania, gdzie są najtańsze wycieczki, jest co najmniej kilka.
Jak wyjechać na wakacje nie wydając na wycieczkę majątku? W jaki sposób podejść do procesu wyboru, zakupu wycieczki? W jaki sposób radzić sobie ze zmieniającymi się cenami wczasów zagranicznych? Już odpowiadamy.
First minute to termin, który na stałe zagościł w branży turystycznej i jest z powodzeniem używany do promowania wyjazdów wakacyjnych niemal na całym świecie. Także w Polsce od wielu lat jest powszechnie stosowany. Większość klientów biur podróży rozumie jego znaczenie i korzyści. jakie za nim stoją.
Co do zasady, w formule first minute sprzedawane są wycieczki z dużym wyprzedzeniem. Mówiąc o dużym dystansie czasowym, dzielącym zakup od wylotu na wczasy, mamy na myśli kilka miesięcy.
Oferty na wakacje, na wyjazdy organizowane w czerwcu, lipcu, sierpniu bywają sprzedawane już w styczniu. Choć coraz częściej ten dystans jest jeszcze większy i first minute kupimy w roku bieżącym, by polecieć na wakacje w roku nadchodzącym.
Oferty first minute przyciągają klientów biur podróży przede wszystkim dużymi rabatami, które mogą sięgać średnio od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. W ramach ofert first minute touroperatorzy oferują w cenie także szereg dodatkowych korzyści. Choćby atrakcyjniejsze opcje wyżywienia, czy wycieczki fakultatywne w niższej cenie.
Drugą, równie popularną opcją, jest last minute, czyli wycieczki kupowane dosłownie w ostatniej chwili. W wielu wypadkach oznacza to zakup w dniu wyjazdu, wylotu na wakacje. Aktualnie na rynku czas dzielący wyjazd i zakup wycieczki wydłuża się, nie tylko w przypadku ofert first minute.
Także oferty oznaczone etykietą last minute bywają dostępne nie tylko dzień, tydzień przed wylotem, wyjazdem. Coraz częściej z “lastami” mamy do czynienia nawet miesiąc przed datą wyjazdu. Etykieta przyciąga uwagę klientów biur podróży, pozytywnie na nią reagują, więc rynek na tę reakcję odpowiada w sposób coraz bardziej elastyczny, wypaczając nieraz jej pierwotny sens.
Nie tylko jednak dystans czasowy jest kluczowy w obu wariantach zakupu. Także cena, atrakcyjniejsza niż regularna, jest tym czynnikiem, który przyciąga klientów. Popularne “lasty” są opcją dla osób, które lubią spontaniczne wyjazdy, które nie odczuwają potrzeby ich planowania z dużym wyprzedzeniem.
“Lasty” częstokroć są kupowane nie tyle dla destynacji, choć ta oczywiście zawsze odgrywa ważną rolę, ale właśnie dla wizji spędzenia wakacji w atrakcyjniejszej cenie. “Za tę cenę mogę lecieć choćby nad morze!” - tak można, pół żartem, pół serio, streścić podejście nabywców ofert last minute.
Obie oferty mają swoich fanów. Obie także budzą emocje. Istnieje jednak także trzecia opcja.
Skorzystanie z tego wariantu jest nader proste. Wystarczy wejść na stronę Rego-Bis, wybrać wycieczkę, którą jesteśmy zainteresowani i dodać ją do Ulubionych.
Ulubione to zakładka oznaczona ikoną serduszka, w której można zapisać wycieczki, które wpadły nam w oko. Ulubione to po prostu lista takich ofert. Dostępna jest dla wszystkich użytkowników strony, ale jej pełna użyteczność jest dostępna po zalogowaniu się na konto klienta.
Użytkownicy zalogowani na konto, wchodząc w zakładkę Ulubione, czyli na swoją listę zapisanych wycieczek, mają możliwość określenia ceny, jaką chcą zapłacić za daną wycieczkę.
Gdy cena spadnie do pożądanej wysokości system automatycznie wyśle użytkownikowi powiadomienie. Można samodzielnie wybrać, czy chcemy być powiadomieni e-mailem, SMS-em lub jednocześnie za pomocą obu sposobów.
Alert cenowy na pewno spodoba się łowcom okazji, tym bardziej, że ceny wycieczek zmieniają się dość często. Zmiany wysokości cen nie tylko wynikają z bieżącego popytu na daną ofertę, ale także z czynników obiektywnych, niezależnych od biura podróży. Wahania kursów walut, cen paliw, które mają miejsce każdego dnia, mają znaczący wpływ na wysokość wycieczki w danym dniu, tygodniu, miesiącu.
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.