To dla nas wyróżnienie - Artykuł
Znajdź nas na

Polub Familie.pl na Facebooku

Poleć link znajomym

To dla nas wyróżnienie

Szpitale Przyjazne Rodzinie to akcja portalu FAMILIE.pl, której celem jest wskazanie placówek szczególnie otwartych na rodziny. Czas choroby i pobyt w szpitalu to dla dzieci oraz ich rodziców okres trudny. Bardzo ważni wówczas są wykwalifikowani lekarze-specjaliści, dobre warunki pobytu, miły i pomocny personel oraz możliwość spędzenia dnia i nocy przy łóżku chorego maleństwa. Właśnie takie cechy, wg użytkowników portalu FAMILIE.pl, powinna posiadać placówka medyczna przyjazna pacjentom i ich rodzinom.

W zestawieniu placówek przyjaznych rodzinie znalazł się Miejski Szpital Zespolony w Olsztynie. Co dla szpitala oznacza bycie w tym rankingu FAMILIE.pl? Rozmawiamy o tym z rzecznikiem prasowym szpitala Darią Rodziewicz.

Marcin Osiak: Czy takie rankingi, jak ten portalu Familie.pl, są potrzebne?

Daria Rodziewicz: Oczywiście, że tak. Zawsze nas cieszy, gdy Miejski Szpital Zespolony zostaje wysoko oceniony w specjalistycznych rankingach. Wiemy wtedy, w czym jesteśmy mocni, a co musimy poprawić. Katalogi, takie jak ten na Familie.pl są tym cenniejsze, że powstają w oparciu o opinie pacjentów i dają pełniejszy obraz tego, do których placówek ludzie mają zaufanie.

MO: Jakie korzyści płyną z uczestniczenia w takim rankingu?

DR: Zdanie pacjentów dla nas zawsze jest najważniejsze. I jest nam tym bardziej miło, że ktoś, kto u nas się leczył zgłosił naszą placówkę, jako Szpital Przyjazny Rodzinie. Taka opinia pacjentów wpływa pozytywnie na nasz wizerunek i sprawia, że nasz prestiż rośnie. Kiedyś pacjenci pisali listy dziękując lekarzom i pielęgniarkom za opiekę w szpitalu. Dziś już ta tradycja zanika i mam nadzieję, że ten ranking stanie się miejscem, w którym ludzie będą dziękować pracownikom szpitala za uratowanie życia i zdrowia oraz dzielić się tym, co było pozytywne w ich leczeniu.

MO: A co pacjent ma z takiego rankingu?

DR: Pacjent przede wszystkim ma szansę poznać lepiej placówkę, a przynajmniej opinie na temat leczenia w niej wydaną przez innych chorych. Taka wiedza, zwłaszcza dziś w dobie internetu jest bardzo pożądana. Nikt tak, jak pacjenci nie jest w stanie ocenić szpitala. Katalog daje też szansę porównania się z innymi placówkami.

MO: Co można zrobić, aby jak najwięcej placówek było „przyjaznych”?

DR: Inwestować w personel szpitala, inwestować w sprzęt medyczny. Nikt i nic tak nie działa na pacjenta, jak profesjonalne i życzliwe podejście do niego.

rozmawiał:
Marcin Osiak